Min kommune på nett


Forbrukerrådet har testet alle norske kommuners nettsider, samt servicenivå.
Karlsøy kommune har også fått sin «dom«!
Med 67 poeng behøver vi ikke å skjemmes for totalresultatet.

Det som gir grunn til  bekymring er at det er mye som mangler på internettdelen. Det som drar opp er at kommunen svarer på telefonhenvendelser.

De punktene Forbrukerrådet har sjekket er sikkert representativt for den informasjonen folk leiter etter på kommunenes nettsider og det er skuffende at kommunen kommer ut med et så dårlig resultat. Noe er retta opp det siste året, postlista er nå lagt ut. Noe av den informasjonen som etterlyses, f.eks. gebyrregulativer, finnes i lett tilgjengelig form og det krever nesten ingen innsats å få den lagt ut.

Andre deler, som interaktiv kontakt med kommunestyrerepresentanter, har vel knapt vært diskutert i kommunen.

Det er nok litt tilfeldig hva som blir lagt ut på nettet. Etatene har ikke noen strategi for bruk av Internett og kulturkonsulenten, som er redaktør for siden, har mange andre oppdrag. Dersom vi skal komme videre må flere engasjeres i å levere stoff til sidene og det bør etableres rutiner for hvordan det publiseres.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar